tisdag 12 augusti 2014

Infobrev till 3-4A

Hej på er alla i 3-4A! S:t Karins, 11.8.2014

Välkommen tillbaka till skolan! Som er klasslärare hoppas jag att vi har ett givande och lärorikt år framför oss och att vi alla ska trivas tillsammans i vår skola. 

Vi har skapat en gemensam klassblogg för åk 3-4. Ni kan gå in och läsa om vad som händer i klasserna på sks3-4.blogspot.fi. Vi hoppas att ni på detta sätt får en ännu bättre inblick i barnens skolvardag.

Elevernas läsordning finns på Wilma under Schema. Den finns också inlimmad i elevens läxhäfte. Eftersom eleverna kommer att ha flera olika lärare är det viktigt att läxhäftet följer med till varje lektion (speciellt i matematik och språk) så att läxorna kan skrivas upp där. Eleverna får också egna användarnamn till Wilma. Gå tillsammans in på wilma.kaarina.fi och skapa ett nytt lösenord (se skild lapp). Kontakta skolsekreterare Linda Kiiskinen om ni behöver hjälp med att använda Wilma.

Eleverna får gärna ha med sig och använda inneskor. Det är bra att fylla på penalen med pennor och gummin regelbundet. Eleverna måste ha en penal med sig till skolan för att byten mellan lektioner som hålls i andra klassrum ska gå så smidigt som möjligt.

Eleverna har mig i modersmål, miljö- och naturkunskap, religion, bildkonst, textilslöjd och musik. 

Övriga lärare
Johnny Glasberg: matematik åk 3
Carolin Nedermo: matematik åk 4
Lina Lehtovaara och Johnny Glasberg: gymnastik
Johan Mecklin: teknisk slöjd (åk 4 på hösten, åk 3 på våren)
Lina Lehtovaara: finska åk 3
Johnny Glasberg: engelska åk 4

(Elevernas namn har tagits bort)

Ifall det är något ni undrar över så hoppas jag att ni genast tar kontakt med mig, via Wilma, e-post eller telefon. Kom även ihåg att meddela om elevens sjukfrånvaro, helst via Wilma eller sms till min tjänstetelefon. 

Jag önskar er alla en trevlig skolstart! H. Maria  050-3146098
maria.engblom@kaarina.fi

Inga kommentarer: